Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

El gran boicot polític contra els trens transfronterers

|

- Publicitat -

El pèssim servei  ferroviari  transfronterer  entre Perpinyà i Barcelona, tant  en el “gran tren”, el TAV-TGV (preus abusius)  com en el tren convencional, a  causa del desastre de les interconnexions Portbou-Cervera  de  la Marenda, representa un episodi molt kafkià. De tot això qui en surt  beneficiat és el cotxe  privat, però a un preu -social i humà- molt  elevat, amb  embussos, accidents de  trànsit  i  molta  insostenibilitat  en els  grans eixos  de l’AP7 (autopista) i   la N-II .  Això És  un problema  polític  de primer  ordre per a tot  Catalunya , però  especialment  per  a l’Alt Empordà, una comarca  molt  estratpegica, però també  molt  mortificada per  culpa   de la  desídia i lal manca de voluntat  política  de RENFE i de la SNCF; és a dir, de l’Estat espanyol i l’Estat  francès.

La política ferroviària aplicada entre Perpinyà i Barcelona és vertement criticada per la Federació per als Espais Naturals i el Medi Ambient de Catalunya del Nord (FRENE 66). Aquesta entitat denuncia una «autèntica política de sabotatge dels enllaços ferroviaris transfronterers». Tot  plegat és un  boicot  intolerable. D’aquesta  manera, el TGV/TAV,  des de Perpinyà fins a Bacrelona costa entre 77 i 89  euros, només d’anada; es pot aconseguir un bitllet  més  bé de preu, però  s’ha  de  treure per internet  amb  molt  de temps d’antelació. Per  altra  banda, el tren convencional encara es  troba  en pitjors  condicions; al greu problema de les  penoses interconnexions entre Portbou  i Cervera de la Marenda, s’hi ha d’afegir  una  manca, històrica,  de manteniment en el tram gironí de la línia R-11 i  RG1 entre Portbou i Maçanet  de la Selva; amb  uns  “punts negrers”  que  provoquen retards  i  augmenten  la inseguretat del mitjà  de transport; així  com una situació  força  tercermundista  de les  estacions,especialment a l’Estació de Portbou,en què  encara  no  s’han fet les  obres de millora de les andanes  per  poder  accedir  amb dignitat als  trens, cosa  que  provoca  que la majoria de la població , molt envellida  del poble de Portbou, quesi exclosa  del transport públic ferroviari  convencional.   

Publicitat

Davant d’aquest situació  tan  intolerable  no podem confiar gens en el que pugui  manifestar  el govern espanyol, Ministeri de Foment, però   jo em demano.  Què  hi  diu a  tot  plegat  la  UE ?  És  a  dir  a  tota aquesta atzagaiada tan irracional que  provoca un mal  terrible  a l’economia catalana, un augment de  la incomunicació  amb Europa  i  una pèrdua accelerada de  la  qualitat de  vida  dels ciutadans  de les comarques nord-orientals  de  Catalunya .

Publicitat

Opinió

Minut a Minut