Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

El preu abusiu del bitllet del tren convencional

|

- Publicitat -

 

Resulta  una mica  contradictori que quan estem  passant una  època de  deflació, en què existeixen molts productes (alguns de luxe) que han baixat molt de preu –la qual cosa,encara que sembli el contrari, no és bo per a l’economia  i l’ocupació- quelcom tan imprescindible, tan de primera  necessitat com és el preu  del  bitllet del tren convencional es trobi  pels núvols. No s’entén que  s’abaixi el  preu de la benzina (que el cotxe  privat  sigui preponderant i  abassegador arreu del territori) que existeixin moltes  ofertes ( de reducció de preus) del  TAV i, per  contra,  el bitllet  del tren convencional continuï essent  el gran discriminat, és a dir, que tingui  un preu  tan abusiu.  I més, quan la reducció de salaris i l’atur elevat  provoquen  molta precarietat i desgràcies socials de tota mena  No  hi ha  dubte  que  el preu del tren bitllet del tren convencional  és quelcom que els nostres polítics han de solucionar: cal que el transport  públic sigui  més equitatiu.

Publicitat

En aquesta època tan dura que estem vivim arreu del país des dels poders públics, els partits  polítics i la societat  civil  caldria promoure  una mobilitat  sostenible que  fos veritablement suportable per  a la  majoria de butxaques, actualment reduïdes a la mínima expressió. De fet, és una desgràcia que el preu del ferrocarril  convencional sigui  tan elevat. De fet, potser caldrà/caldria iniciar  una campanya explicativa i reivindicativa anomenada  “S.O.S. preu del  bitllet del tren convencional”  per  tal  de conscienciar  els poders polítics i econòmics de debò  que el  transport públic ferroviari convencional  s’ha de poder  aprofitar molt  millor, i ha d’estar  al servei del poble. No pot ser, de cap de les maneres (és una veritable aberració en majúscules) que surti  més a compte anar a treballar en cotxe  privat que no pas en tren convencional. Cal estudiar bé la situació i observar amb deteniment les experiències del “tren a un euro” de la Catalunya Nord i la Regió Languedoc-Rosselló. És urgent que el preu del  bitllet del tren convencional no sigui un impediment important per  tal de poder  exercir  la mobilitat sostenible amb tota normalitat. Ara i aquí, l’antisocial preu del bitllet del tren convencional és una assignatura pendent que s’ha d’afrontar amb  voluntat polític i  justícia  social de debò.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut