Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

El tren de la mobilitat social, turistica i transfronterera

|

- Publicitat -

L’espai ferroviari de la línia del tren convencional entre Girona i Perpinyà, que integra el territori de l’Eurodistricte, està força desaprofitat. El tren transfronterer, la línia Perpinyà-Cervera-Portbou-Figueres-Girona ha d’esdevenir un autèntic servei transfronterer de la mobilitat social de proximitat.

A grans trets, en aquests moments difícils, només el tren convencional ens pot alliberar dels embusos i la sinistralitat de la carretera, així com de l’ineficiència econòmica. Si concretem més, en l’àmbit territorial, el tren convencional de Girona a Perpinyà per la costa està destinat a jugar un paper cabdal en aquest espai geogràfic tan important. Aital ferrocarril, amb un nucli dur “Portbou-Cervera de la Marenda”, és una eina valuosa per ajudar a superar una triple crisi :ambiental, energètica i turística; és a dir, que aquest mitjà de transport es pot convertir ( s’ha de convertir) en un autèntic tren/servei transfroneterer que faci d’esperó de proximitat per tal de millorar els intercanvis i la mobilitat entre el Nord i el Sud de l’Eurodistricte .

Publicitat

Per fer realitat aquest servei caldria més voluntat política, més mentalitat de futur. I això s’hauria de traduir en unes renovades interconnexions ferroviaries( més ben coordinades) Portbou-Cervera : amb uns horaris compatibles i racionals.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut