Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

El tren social transfronterer i l’eurodistricte

|

- Publicitat -

Amb aquesta article voldria dirigir-me al conjunt de la població de Catalunya i –molt especialment- a la gent de l’Alt Empordà perquè el proper 8 de juliol de 2017  a 2/4 d’onze del matí es concentrin a l’andana francesa de l’estació de Portbou per tal de  celebrar  la  recuperació  del  tren de nit París-Portbou i, alhora, per  donar suport a l’acte reivindicatiu/concentració a favor d’una millora integral del tren convencional, social i transfronterer de l’eurodistricte i l’euroregió.

Aquesta  jornada  reivindicativa  del proper  8 d ejuliol  a l’estació  de  Portbou, de fet, és el reconeixement a  la  feina  dura  i de qualitat  de l’Associació d’Usuaris  de Tren de Perpinya-Cervera-Portbou -i d’altres  grups   de la societat  civil a favor del tren convencional- en haver recuperat  un tren –El tren de nit París-Portbou- que havia estat  suprimit el pasat desembre.De  tota  manera, aquesta  jornada cívica  a favor  d’una mobilitat  sostenible  a l’eurodistricte i l’euroregió ha d’implicar  una gran mobilització, en  forma de concentració per  tal de reivindicar -juntament  amb els  companys  del Nord-  unes  millores fonamentals  de les línies R-11  i RG1. El 8 de  juliol  a  Portbou hem d’exigir  un autèntic  tren de l’eurodistricte del dia  a dia, complementari  del TAV, que esdevingui l’espina  dorsal dels desplaçaments de viatgers  a escala  de l’euroregió.  Per altra banda, en aquest lluita  cívica per  consolidar  un tren convencional transfronterer   -social i digne- ens  hauríem d’emmirallar  en el model  bàsic  de tren transfronterer de proximitat entre Hendaya  i Donostia. Cal tenir  molt  present que el “producte”  Eusko tren  (dintre de l’eurodistricte basc) ofereix  un servei entre Hendaya – Donsotia  en 35 minuts els 7  dies de la setmana, amb una tarifa de 4’9 eruos  (anada i tornada) . Per què  no es  podria  articular, un tren  semblant  entre Perpinyà-Cervera-Portbou.-Figueres (en parardes  a totes les estacions) ? De  fet, això ens demostra que  a  Catalunya  i -molt  especialment a la Regió de Girona-  el  binomi  tren convencional/ mobilitat  sostenible i el concepte  polític d’euodistricte (no només en l’àmbit ferroviari) encara  està molt verd, molt  desaprofitat  i menysvalorat. Ens  manca  molt de rodatge i ingents quantitats  de voluntat política. Per  aquesta  raó  es  fa   molt necessari  que  el màxim  nombre de  gent ens apleguem a  l’estació  de  Portbou  el  proper  10  de juliol  a  les  10:30 de matí per  tal de  reivindicar una qüestió –social  i territorial-  que ens ha de permetre avançar cap a un model econòmic i vital molt  més just, eficient i modernitzador.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut