Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Ha arribat l’hora de la col•laboració ferroviària transfronterera

|

- Publicitat -

L’exemple que es reflexa en l’enllaç adjunt, de col•laboració ferroviària transfronterera  entre la Regió francesa de  Rhône Alpes i els cantons suissos de Ginebra i Vaud  és el que s'hauria de fer entre  Girona, l'Alt Empordà i la Catalunya Nord; és a dir : l'eurodistricte ferroviari i potenciar les interconnexions entre Portbou  i Cervera de  la  Marenda.

Seria necessari, ens caldrien trens regulars, convencionals, entre  Perpinyà i Figueres per la costa, per Portbou/Cervera de la Marenda i, en una segona fase entre Girona  i Narbona. Per portar a terme tot això no caldria massa inversions, el que faria falta/ fa falta és més voluntat  política. Hem de donar  resposta a la demanda de més tren convencional, més transport  públic ferroviari en aquesta  zona  de la  Costa Brava/Costa Vermella. A més, tot això és perfectament  compatible amb el tren  d'alta velocitat. És més, amb una millora del tren convencional  i d'uns serveis regionals transfronterers,  l'AVE/TAV encara hi sortiria  guanyant . El que no pot se, de cap de les maneres, és el que  fa el govern espanyol del PP : tot per l'AVE i la resta com si no existís. Això és denigrant. A més, aquest model de col•laboració entre els ferrocarrils  francesos  i els ferrocarrils suïssos  és un exemple alliçonador que les nostres autoritats  polítiques catalanes, els nostres  governants  haurien de  defensar i fer-se  seu;  de tota  manera, és molt important  començar a expandir aquesta  idea de col•laboració ferroviària transfrontera, vinculada, a més a més,  amb  una necessària millora, modernització de tota la xarxa  ferroviària  catalana convencional, tant pel que fa a rodalies  com per a   regionals . Lògicament, aquest  modernització hauria d’implicar unes inversions importants en la millora de la infraestructura per part de l’Estat espanyol, és a dir, d’ADIF. 

Publicitat

En síntesi, que tots –  govern català, diputacions, consells comarcals, societat civil, associacions en defensa del ferrocarril – ens hem d’emmirallar en aquesta  experiència de col•laboració transfronterera franco/suïssa  perquè serveixi d’esperó per tal de no perdre l’oportunitat  de poder començar a planificar un transport públic ferroviari decent pel  nostre  territori  transfronterer, que serveixi  de  punta de llança per a l’articulació  d’un transport públic ferroviari, a l’alçada europea, per a tot Catalunya.

http://www.cff.ch/groupe/medias/communiques.newsdetail.2013-10-3110_2.html

Publicitat

Opinió

Minut a Minut