Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

La discriminació del tren convencional

|

- Publicitat -

El passat 15/12/2015  a  la matinada, a causa d’un  intent  de robatori  de  coure  i  un posterior  incendi en unes instal•lacions  tècniques de senyalització  -entre  les  estacions de Mollet, Sant Fost  i a Llagosta-  van  provocar  unes  incidències  greus  en el servei ferroviari de les línies R2, R2 nord, R8 i R11, amb retards  molt importants deficiències en el servei . Doncs  bé, avui  som 4 de gener de 2016  i  encara  patim les conseqüències d’aquelles  incidències de fa  tres setmanes. S’ha hagut de modificar els  horaris i els  trens de la R11 (Barcelona-Sants Portbou-Cervera)  arriben tots, com a  mínim,  vint  minuts més tard de l’horari. I el més greu de tot és que  encara, a hores d’ara, no  existeix cap previsió per  saber  quan es podrà  normalitzar  la situació.

Aquest  nou episodi  greu de RENFE/ADIF  aquesta  vegada s’ha produït  entre el Vallès Oriental i el Vallès Occidental, però a la nostra  línia del tram gironí de la R11 ens ha  tornat a tocar el  rebre. No  hi ha  dubte que la incidència posa  de manifest, una i mil vegades més, la debilitat  del tren  convencional, la feblesa  d’una infraestructura que  ha de proveir uns serveis  bàsics  a  la població   de les  comarques  gironines, i per extensió a tot  Catalunya.  De  fet, es pot  afirmar,  sense embuts, que això també  forma part del “paquet”  de espoli  fiscal que tan  patim els  catalans. Tenim unes infraestructures  malgirbades i, a més, no hi ha manteniment . I encara,  els representants de l'Estat  imperial  i espoliador  argumenten  que  són els Mossos  d’Esquadra  els  que no fan bé la  seva  feina. Tot plegat  ens  aporta  més motius per  voler  ser independents. Una  vegada més es copsa que  la independència, la sobirania  plena no és un caprici dels  catalans, sinó  una necessitat  vital. Però  tornant  a  l’estricta  qüestió ferroviària, no s’entén el  poc  manteniment  que es fa  del tren convencional, en relació amb el “gran tren”, el TAV. Que si un dia és la senyalització, un altra dia és  la catenària. A més,  gran part  dels  trens  en circulació  són massa vells. Per altra  banda, la informació continua essent molt deficient; no s’actualitza adequadament el web indicant la  modificació provisional  dels horaris. I no parlem de les tarifes. Com és possible  que en el TAV, l’anada i tornada tingui una reducció substancial  i, per contra, en el tren convencional no existeixi. Al 2016 sembla que es congelaran les tarifes, però  per un servei bàsic  i indispensable com és el tren convencional resulten massa cares.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut