Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

La discriminació social del tren convencional

|

- Publicitat -

Ara  i aquí, a Catalunya el  `preu, massa elevat, del bitllet  del  tren convencional  comença  a  ser  un problema  social  greu.. Actualment  a Catalunya el preu del  transpotrt  públic  ferroviari  convencional és  massa  car,  en relació  amb una situació  -social  i  laboral-  d’atur i precarietat laboral, en què, la gran majoria de  salaris-  tant en el sectro públic com en el privat-  perden poder adquisitiu.

A  casa  nostra cal  començar a plantejar -des  dels partits  polítics, les institucions  i la societat  civil-  el problema del  cost  tan elevat del  bitllet del tren convencional. Ens necessari que, des de les institucions, es  faci més promoció  i publicitat  dels  diferents  abonaments existents en el trensport public ferroviari  convencional. És a dir, cal  més  promoció  del Bono10, l’abonament  mensual  i  l’abonament trimestral.  A més,  caldria  aturar en  sec la discriminació   que  representa, en relació  amb el TAV. Els tickets/bitlllets  d’anada  i tornada,en alta velocitat, tenen un descompte del 25%, per conmtra en el tren convencuional aquest descompte  és zero.

Publicitat

És  molt important tenir  present que actualment el  bitllet del tren senzil -el  bitllet de  menys  cost per  la distància  mínima-   és de 2 euros. És a dir, per exemple entre Vilajuïga i Figueres, el bitllet -només per anar.  costa dos euros ( és terriblement   car), quan a  altra banda, a la Catalunya Nord,   el  bitllet mínim més barat és  d’un 1.20 euros. Es dona la paradoxa que si  agafés un bitllet de tren a Portbou per  anar a  Cervera -una distància   de 1’5 quilomestres- et costa  2  euros; però  si, per contra, agafes el mateix  bitllet, per  el mateix trajecte en sentit invers (Cervera-Portbou) et costa 1,20 euros. Això és una aberració com una casa  de  pagès. També  s’hauria de  començar a parlar  i  tractar  (a mig termini ) tot enmirallant-nos amb els nostres  veïns del  nord-  del TREN A 1 EURO  per internet. A la Regió  d’Occitània  , en moltes  línies , ja fa  usn quants  anys  que  exiteix  aquest  sistema  de promoció efectiva del  transport públic  a través del tren convencional. Des de Cervera, és possible, per exemple,  agafar  un bitllet per  internet fins a Montpeller –una distància semblant  de la que hi ha entre Portbou  i  Barcelona  a la línia R-11- per  només  un euro. Cal començar a plantejar  aaquets  sistema per tal de lluitar, de debò  contra la contaminació  i a favor de la mobilitat  sostenible  i social, lògicament, perquè  això  es pugui aplicar ens cal molta  voluntat  política.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut