Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024
Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024

Per unes interconnexions ferroviàries dignes entre Portbou i Cervera

|

- Publicitat -

El tren de nit de París/ Cervera/Portbou es pot recuperar. Així  m’ho han fet  saber  diversos  mitjans  de la  Catalunya Nord. De moment, gràcies a les fortes mobilitzacions  socials  dels sindicats del Nord, dels usuaris i del territori el govern francès  vol replantejar-me  suprimir  el tren Paris-Cervera-Portbou. En aquest cas,  les  fortes  mobilitzacions  unitàries  haurien  donat  el  seus  fruits. Caldria  que  al Sud, a la Catalunya/Principat -especialment a les comarques gironines- es formi  un gran aplec reivindicatiu i  mobilitzador  a favor del  tren convencional i uns interconnexions Portbou/Cervera de la Marenda dignes.

El govern francès  i  la SNCF  vol  aturar  la supressió  d aquest tren  nocturn  Paris/Cervera/Portbou . Ara el problema  és que aquest tren París  sembla que no arribaria fins a Portbou, es quedaria a Cervera i destrossaria,  encara més,les interconnexions vitals  entre  Portbou i Cervera de la Marenda. Ara, caldria  proposar  una alternativa clara , vàlida  i que no costa  diners. Què els dos primers  tren que arriben a  Portbou  al  matí , El MD  de les  6:15 (que va sense  viatgers i surt de  Portbou cap a Barcelona a les 6:23)  i el  regional  que  arriba a les  7:26 arribessin  fins  a  Cervera, i que els dos  primers trens de la SNCF que arriben a Cervera, allarguessin el  seu tram fins a  Portbou. Amb aquesta  senzilla  operació seria possible  que una persona de  la Catalunya  Nord  pogués anar a  treballar o a  estudiar  a Figueres o a Girona i una persona  del Gironès o l’Alt Empordà pogués  fer una normal  activitat  diària amb transport públic  fins a Perpinyè o més  al nord.  Per aquesta raó   cal endegar  una campanya massiva de cartes i articles  a la  premsa en paper,  i  d’escrits a les xarxes socials  en català  castellà i francès  a favor del tren  convencional  transfronterer   i, sobretot, a favor  d'una millora radical de les interconnexions ferroviàries Portbou-Cervera  de la Marenda.

Publicitat

En síntesi, Ara  és  el  moments  més oportú de mobilitzar els sindicats, la patronal els parlamentaris gironins,  els alcaldes i  representants  municipals, la Diputació de  Girona, els  consells  comarcals,el teixit  social i comercial i totes les associacions a favor del ferrocarril convencional, per tal de fer possible una gran campanya a la premsa de paper  i a les xarxes socials a favor  de la línia del tren  convencional del sentit comú. Del  tren convencional  Perpinyà/Cervera/Portbou/Figueres/Girona.  El tren social, vital bàsic i territorial  per excel•lència.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut