Josep Maria Loste

Dimecres, 7.2.2018. 19:28 h

Comunicat conjunt transfronterer

Comunicat conjunt  de  Defensem  el  Tren  de l’Empordà, i dels Usuaris del tren Perpinyà-Portbou (UTPP), amb  el suport  de   la  PTP (Associació per  a la Promoció  del Públic. Un tren convencional, transfronterer  és  una necessitat  social i territorial que no pot esperar més El 24 de gener de 2018, el CESER (Consell econòmic, Social i del medio  ambient  de la Regió  d’Occitània) va donar a conèixer el seu dictamen sobre el projecte d'acord entre la regió occitana i SNCF Mobilitat determinació dels elements estructurals d'un futur acord d'operació TER . Llegir-ne més


Diumenge, 7.5.2017. 18:13 h

Els 10 punts fonamentals per millorar el tren de l’Empordà de la R11 i la RG1

És  ben conegut  per l'opinió públic  i  els  diferents  usuaris  que el tren convencional,   el  tren de  l’Empordà  i, en general  el  tram  gironí  de la R11  i  RG1  entre Massanet  de  la Selva  i  Cervera  de la  Marenda  -molt  especialment  els ector  entre  Figueres  i  Cervera de la  Marenda- necessita   una  millora, una modernització  i  una posada a punt, per  tal  de  treure'n  més rendiment  i  donar  un servei  més digne per  a tot  el conjunt del  territori. Llegir-ne més


Dimecres, 28.12.2016. 22:48 h

Per unes interconnexions ferroviàries dignes entre Portbou i Cervera

El tren de nit de París/ Cervera/Portbou es pot recuperar. Així  m’ho han fet  saber  diversos  mitjans  de la  Catalunya Nord. De moment, gràcies a les fortes mobilitzacions  socials  dels sindicats del Nord, dels usuaris i del territori el govern francès  vol replantejar-me  suprimir  el tren Paris-Cervera-Portbou. En aquest cas,  les  fortes  mobilitzacions  unitàries  haurien  donat  el  seus  fruits. Caldria  que  al Sud, a la Catalunya/Principat -especialment a les comarques gironines- es formi  un gran aplec reivindicatiu i  mobilitzador  a favor del  tren convencional i uns interconnexions Portbou/Cervera de la Marenda dignes. Llegir-ne més


Diumenge, 17.11.2013. 13:51 h

Ha arribat l’hora de la col•laboració ferroviària transfronterera

L’exemple que es reflexa en l’enllaç adjunt, de col•laboració ferroviària transfronterera  entre la Regió francesa de  Rhône Alpes i els cantons suissos de Ginebra i Vaud  és el que s'hauria de fer entre  Girona, l'Alt Empordà i la Catalunya Nord; és a dir : l'eurodistricte ferroviari i potenciar les interconnexions entre Portbou  i Cervera de  la  Marenda. Seria necessari, ens caldrien trens regulars, convencionals, entre  Perpinyà i Figueres per la costa, per Portbou/Cervera de la Marenda i, en una segona fase entre Girona  i Narbona. Llegir-ne més


publicitat

Dissabte, 12.3.2011. 14:13 h

S.O.S. línia del tren Figueres-Portbou-Cervera

A hores d’ara, amb la brutal crisi  dels preus del petroli, caldria aprofitar, més i millor la línia de Eurodistricte ferroviari Perpinyà-Cervera-Portbou-Figueres-Girona  per a plantejar veritablement  la  transformació ( el blindatge de la línia)   i, consegüentment, dissenyar la   vertebració  d’un tren - ràpid, lleuger i convencional- que doni un servei públic integral  a tots els ciutadans  d’aquest vast territori de l’eurodistricte. Això implica, obligatòriament, el manteniment de l’estació del centre de Figueres. Llegir-ne més


ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.