Josep Maria Loste

Divendres, 21.4.2017. 22:41 h

El gran boicot polític contra els trens transfronterers

El pèssim servei  ferroviari  transfronterer  entre Perpinyà i Barcelona, tant  en el “gran tren”, el TAV-TGV (preus abusius)  com en el tren convencional, a  causa del desastre de les interconnexions Portbou-Cervera  de  la Marenda, representa un episodi molt kafkià. De tot això qui en surt  beneficiat és el cotxe  privat, però a un preu -social i humà- molt  elevat, amb  embussos, accidents de  trànsit  i  molta  insostenibilitat  en els  grans eixos  de l’AP7 (autopista) i   la N-II . Llegir-ne més


Diumenge, 19.3.2017. 12:44 h

Defensem el tren de l'Empordà i la voluntat política

La  Plataforma  Defensem el Tren de  l’Empordà -vinculada  a l’IAEDEN  i a l’Associació per  a la Promoció  del Transport  Públic (PTP)-, va  fer  una gran tasca de  conscienciació  i mobilització  en els  anys  2005  a 2015,  a favor  d’una millora  del  tren convencional  en el  nostre territori  altempordanès  i gironí. Gràcies  a la lluita reivindicativa, social i  ciutadana  d’aquesta  plataforma,  l’any 2008  es  va  poder  fer una consulta  a  Figueres per  tal  de   defensar  el manteniment de l’Estació  de tren del  centre de  Figueres. Llegir-ne més


Diumenge, 19.2.2017. 21:39 h

Catalunya, Occitània i el tren convencional

El diumenge 19 de febrer  va  tenir  lloc, a Narbona,   una interessant  trobada  entre  el President Carles  Puigdemont  i  la Presidenta de  la Regió  ampliada d’Occitània (que  inclou la Catalunya Nord) . Ara  caldria  que l’Administració  de  la  Generalitat  de  Catalunya  i  l’Administració  de la Regió d’Occitània parlessin, tractessin de  temes  concrets  que  afecten actualment, molt negativament,  el territoris respectius;  és a dir, de la millora  del tren  convencional. Llegir-ne més


Diumenge, 19.2.2017. 15:48 h

Portbou/Cervera : els pobles més mortificats d’Europa

El  proper  dissabte  25  de febrer  torna  a haver-hi  una  jornada  de mobilitzacions a favor del tren  convencional  i  per unes interconnexions ferroviàries dignes  entre  Portbou i Cervera  de la Marenda. Tenim molts exemples, molt  problemes  per la  manca de correspondència ferroviària entre Cervera de la Marenda i Portbou. Però a partir de  la  desaparició, a l’Estat francès,  dels trens nocturns les connexions Cervera-Portbou cada  dia  es degraden  més. Llegir-ne més


publicitat

Dissabte, 24.12.2016. 17:19 h

El tren de l'Eurodistricte i les interconnexions vitals

Les mobilitzacions –socials  i/o territorials- ben planificades  sempre tenen èxit. En aquest sentit es veu que el tren de nit de París/ Cervera(Portbou es podria recuperar. Seria  una mena de “regal de Nadal” del govern  francès  i la SNCF (la companyia estatal ferroviària  francesa)  als usuaris del tren convencional i, per  extensió, a la Catalunya Nord. D’aquesta manera, segons fonts  ben informades de diversos mitjans de Catalunya Nord i d’associacions d’usuaris del tren convencional a l’Estat francès, a  causa de les fortes mobilitzacions  socials, dels sindicats del Nord, dels usuaris i del territori, el govern de Paris  vol replantejar-se  suprimir  el tren Paris-Cervera-Portbou. Llegir-ne més



logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.