Josep Maria Loste

Divendres, 21.4.2017. 22:41 h

El gran boicot polític contra els trens transfronterers

El pèssim servei  ferroviari  transfronterer  entre Perpinyà i Barcelona, tant  en el “gran tren”, el TAV-TGV (preus abusius)  com en el tren convencional, a  causa del desastre de les interconnexions Portbou-Cervera  de  la Marenda, representa un episodi molt kafkià. De tot això qui en surt  beneficiat és el cotxe  privat, però a un preu -social i humà- molt  elevat, amb  embussos, accidents de  trànsit  i  molta  insostenibilitat  en els  grans eixos  de l’AP7 (autopista) i   la N-II . Llegir-ne més


Dimecres, 12.4.2017. 21:23 h

L’Alt Empordà, Portbou i la premsa internacional

Està  molt  bé que  RENFE-SNCF  i  Empordà  Turisme  intentin promocionar la comarca de l’Alt  Empordà,  tot  convidant  un grup de  sis  membres de l’Associació  de Premsa  Estrangera;  però, al meu entendre,  aquesta assocació també hauria de saber que  a   Portbou  (Alt Empordà) tenim un  monument, anomenat: Memorial Passatges  de Portbou, en  homenatge  a Walter  Benjamin, construït per l’escultor  jueu,  de renom internacional, Dani Karavan; que va bastir una excel•lent  obra històrica  i  d’impacte humanista  totalment  global. Llegir-ne més


Dijous, 6.4.2017. 15:54 h

Comunicat de la Plataforma Defensem el Tren de l’Empordà

Des de  la Plataforma  Defensem  el Tren de l’Empordà voldríem  informar la  ciutadania  catalana que  estem portant a terme  una feina de coordinació permanent  amb el  President  de l’Associació d’usuaris del tren Perpinyà-Portbou-Cervera, io d’altres associacions de la societat  civil, en defensa  del trensport públic  ferroviari  i  la mobilitat sostenible, de la Catalunya Nord  i  Occitània , tractant  sobre el tema,  imprescindible, de la millora de les interconnexiosn Portbou-Cervera. Llegir-ne més


Diumenge, 19.3.2017. 12:44 h

Defensem el tren de l'Empordà i la voluntat política

La  Plataforma  Defensem el Tren de  l’Empordà -vinculada  a l’IAEDEN  i a l’Associació per  a la Promoció  del Transport  Públic (PTP)-, va  fer  una gran tasca de  conscienciació  i mobilització  en els  anys  2005  a 2015,  a favor  d’una millora  del  tren convencional  en el  nostre territori  altempordanès  i gironí. Gràcies  a la lluita reivindicativa, social i  ciutadana  d’aquesta  plataforma,  l’any 2008  es  va  poder  fer una consulta  a  Figueres per  tal  de   defensar  el manteniment de l’Estació  de tren del  centre de  Figueres. Llegir-ne més


publicitat

Diumenge, 19.2.2017. 21:39 h

Catalunya, Occitània i el tren convencional

El diumenge 19 de febrer  va  tenir  lloc, a Narbona,   una interessant  trobada  entre  el President Carles  Puigdemont  i  la Presidenta de  la Regió  ampliada d’Occitània (que  inclou la Catalunya Nord) . Ara  caldria  que l’Administració  de  la  Generalitat  de  Catalunya  i  l’Administració  de la Regió d’Occitània parlessin, tractessin de  temes  concrets  que  afecten actualment, molt negativament,  el territoris respectius;  és a dir, de la millora  del tren  convencional. Llegir-ne més



logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.