Josep Maria Loste

Diumenge, 8.7.2018. 16:27 h

Surrealisme ferroviari i manca de voluntat política

Dissabte  7  de juliol  de 2018. El  tren de  la  línia R11 que ha de sortir  de Portbou a les 8:33 h de moment no s’ha presentat  el maquinista. Com és possible això al 2018? Un  servidor fa  més  de  45 anys  que  sóc  usuari  del tren  convencional;  alguna  vegada  més  havia  passat  que no es presentés  el maquinista, però en mitja  hora o tres quarts  el problema se solucionava. El passat  dissabte  no va ser així. El maquinista estava desaparegut . Llegir-ne més


Dimecres, 7.2.2018. 19:28 h

Comunicat conjunt transfronterer

Comunicat conjunt  de  Defensem  el  Tren  de l’Empordà, i dels Usuaris del tren Perpinyà-Portbou (UTPP), amb  el suport  de   la  PTP (Associació per  a la Promoció  del Públic. Un tren convencional, transfronterer  és  una necessitat  social i territorial que no pot esperar més El 24 de gener de 2018, el CESER (Consell econòmic, Social i del medio  ambient  de la Regió  d’Occitània) va donar a conèixer el seu dictamen sobre el projecte d'acord entre la regió occitana i SNCF Mobilitat determinació dels elements estructurals d'un futur acord d'operació TER . Llegir-ne més


Dissabte, 29.10.2016. 15:39 h

Volem un tren convencional digne i europeu

Ara més que mai es necessària una acció conjunta efectiva de les institucions catalans - Generalitat, diputacions, Consells Comarcals,  Ajuntaments i tots els  càrrecs  electes- així com totes les associacions en defensa dels  usuaris del tren convencional i el transport públic en general, per  exigir  el  traspàs  definitiu de tots els trens de  rodalies i regionals al govern català. Aquest traspàs ha d’incloure el material mòbil, els trens, però també, sobretot, les vies,la infraestructura -millorada i posada al dia- ja que actualment es troba en un estat molt lamentable . Llegir-ne més


Dimecres, 27.4.2016. 20:23 h

El tren, el colonialisme i la indignitat

Com és possible que  a l’any 2016  el President de RENFE  pugui declarar, pugui  afirmar -molt  en l’estil, en  la línia  del nihilisme  de  Mariano Rajoy- que el servei  que ofereix a Catalunya  la seva companyia  és el pitjor de tot l’Estat ? De fet, aquestes actituds ens demostren que, en la dura  quotidianitat del dia a dia, el govern  espanyol del PP manté, de  facto, una relació  colonial  amb Catalunya. La  situació  d’indignitat absoluta del tren convencional  a Catalunya -el tren  social i  territorial per  excel•lència - és una prova fefaent que és l’Estat  espanyol –la seva superestructura político/administrativa amb seu  a la  ciutat de Madrid- qui  ja  ha desconnectat  amb la  nostra, mortificada i espoliada, nació  catalana. Llegir-ne més


publicitat

Divendres, 11.3.2016. 23:25 h

Les mancances de les estacions gironines

El tren convencional de les línies R11  i RG1 es troba menysvalorat, menystingut si  no es tracta de debò  el problema  de la deixadesa de les estacions de la regió de  Girona i  de les  desastroses interconnexions ferroviàries  entre Portbou i Cervera de la Marenda. La R-11  i  la RG1 és l’espina dorsal del tren convencional, el tren social de la majoria de la població de les comarques gironines, i de part de les de Barcelona (Vallès Oriental); per la  qual cosa cal un pla  urgent de millora i mantenint d’aquestes línies ferroviàries tan important i  tan estratègiques. Llegir-ne més



logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.