Josep Maria Loste

Divendres, 16.6.2017. 22:17 h

Ens volen col•lapsar el país

Ara  i  aquí  a  Catalunya necessitem molts més  Mossos D'Esquadra.  De  fet, la convocatòria  de 500  places  encara  es  queda  curta. El  que  és  intolerable és  que  que el govern espanyol  posi  bastons  a les  rodes  –per raons  econòmiques, que de fet  són  polítiques-  tot  argumentant  que només  es  poden  crear  50 places.  A més, és inexplicable  que  el govern de  Madrid  pretengui  “posar cullerada” en una qüestió que no té competències. Llegir-ne més


Diumenge, 7.2.2016. 12:55 h

Cal domesticar l’incivisme de la carretera

Arran de l’episodi mortal, l`accident  mortal  tan greu i tan flagrant del passat divendres 29/01/2016 a Fornells de la Selva (Gironès) considero que, més enllà de revisar els protocols dels Mossos de  trànsit (que també s'haurà de portar a terme) el que ens hem de començar a plantejar és que, independentment de les responsabilitats civils i penals (pecuniàries i de presó efectiva), en els  accidents  excepcionalment  greus caldria aplicar una sanció administrativa que impliqués la retirada immediata del carnet de conduir per sempre, és  a dir, a perpetuïtat;  i que a més l'inculpat no pogués ser, mai més indultat, ni es pogués tornar a presentar a  cap altre  examen  per a l’obtenció del permís de conduir. Llegir-ne més


Dissabte, 4.4.2015. 14:51 h

La ideologia a favor del cotxe privat

La ideologia a favor del cotxe  privat és present en tots els ordres de la vida, les 24 hores i el 365 dies de la setmana: la publicitat  als mitjans és abassegadora i immoral . El cotxe privat representa l’èxit esclatant, social, econòmic i sexual; desprès, a l’hora de la veritat tot és mentida.  Per altra  banda,  la sacralització del vehicle privat i la carretera provoca un efecte molt  pervers: el bandejament del tren, sobretot del tren convencional, perquè el TGV, també està fet una mica per “fer el petulant”, a banda de representar un model faraònic i grandiloqüent, que de cap de les  maneres  es  pot mantenir . Llegir-ne més


Divendres, 1.3.2013. 20:23 h

L’antídot contra l’epidèmia

  Les  actituds fatxendes i prepotents, relacionades amb els, exacerbats, excessos de velocitat a la carretera  haurien de ser castigades amb molta més contundència.  És a dir,  a banda de les responsabilitats civils i penals i la sanció administrativa corresponent ( una forta multa) la retirada del carnet de conduir per sempre, per  tota la vida, hauria de  ser  una possibilitat a aplicar . És l’única solució per combatre aquesta, autèntica, epidèmia de  poca-soltes sobre quatre  rodes  que, amb la màxima  impunitat, es pensem que  no existeixen les regles  per  a  la convivència  i  es creuen uns  privilegiats per damunt  del bé i del mal . Llegir-ne més


publicitat

Dimecres, 13.4.2011. 16:15 h

La carretera i la metàstasi social

El càncer del cotxe provoca cada dia més morts, ferits, despeses extraordinàries per a la sanitat pública i, sobretot, molt de patiments i mortificacions als familiars de les víctimes. S’ha idolatrat massa l’automòbil privat i aquest ha esdevingut com una mena de símbol de l’èxit social, sexual i econòmic. I les conseqüències d’aquesta política han estat catastròfiques .Per escapçar aquesta autèntica metàstasi social és necessari que els nostres governants i, en general, tota la societat civil prenguin consciència que el que d’entrada cal fer es reduir el nombre de vehicles de les nostres carreteres . Llegir-ne més



logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.