Josep Maria Loste

Dimecres, 7.2.2018. 19:28 h

Comunicat conjunt transfronterer

Comunicat conjunt  de  Defensem  el  Tren  de l’Empordà, i dels Usuaris del tren Perpinyà-Portbou (UTPP), amb  el suport  de   la  PTP (Associació per  a la Promoció  del Públic. Un tren convencional, transfronterer  és  una necessitat  social i territorial que no pot esperar més El 24 de gener de 2018, el CESER (Consell econòmic, Social i del medio  ambient  de la Regió  d’Occitània) va donar a conèixer el seu dictamen sobre el projecte d'acord entre la regió occitana i SNCF Mobilitat determinació dels elements estructurals d'un futur acord d'operació TER . Llegir-ne més


Dissabte, 29.10.2016. 15:39 h

Volem un tren convencional digne i europeu

Ara més que mai es necessària una acció conjunta efectiva de les institucions catalans - Generalitat, diputacions, Consells Comarcals,  Ajuntaments i tots els  càrrecs  electes- així com totes les associacions en defensa dels  usuaris del tren convencional i el transport públic en general, per  exigir  el  traspàs  definitiu de tots els trens de  rodalies i regionals al govern català. Aquest traspàs ha d’incloure el material mòbil, els trens, però també, sobretot, les vies,la infraestructura -millorada i posada al dia- ja que actualment es troba en un estat molt lamentable . Llegir-ne més


Dimecres, 27.4.2016. 20:23 h

El tren, el colonialisme i la indignitat

Com és possible que  a l’any 2016  el President de RENFE  pugui declarar, pugui  afirmar -molt  en l’estil, en  la línia  del nihilisme  de  Mariano Rajoy- que el servei  que ofereix a Catalunya  la seva companyia  és el pitjor de tot l’Estat ? De fet, aquestes actituds ens demostren que, en la dura  quotidianitat del dia a dia, el govern  espanyol del PP manté, de  facto, una relació  colonial  amb Catalunya. La  situació  d’indignitat absoluta del tren convencional  a Catalunya -el tren  social i  territorial per  excel•lència - és una prova fefaent que és l’Estat  espanyol –la seva superestructura político/administrativa amb seu  a la  ciutat de Madrid- qui  ja  ha desconnectat  amb la  nostra, mortificada i espoliada, nació  catalana. Llegir-ne més


Divendres, 11.3.2016. 23:25 h

Les mancances de les estacions gironines

El tren convencional de les línies R11  i RG1 es troba menysvalorat, menystingut si  no es tracta de debò  el problema  de la deixadesa de les estacions de la regió de  Girona i  de les  desastroses interconnexions ferroviàries  entre Portbou i Cervera de la Marenda. La R-11  i  la RG1 és l’espina dorsal del tren convencional, el tren social de la majoria de la població de les comarques gironines, i de part de les de Barcelona (Vallès Oriental); per la  qual cosa cal un pla  urgent de millora i mantenint d’aquestes línies ferroviàries tan important i  tan estratègiques. Llegir-ne més


publicitat

Diumenge, 14.2.2016. 10:13 h

Incidents i incidències a la R-11 i la RG1

El passat 02/02/2016, el tren Regional que surt de Portbou a les 7:03 hores no es va aturar a Colera, quan és un abaixador en què, segons els horaris oficials, aquest tren s’havia d’atura. Les raons que es van argumentar per no aturar l’esmentat tren en aquesta parada oficial és que no hi havia interventor; segons sembla el dia abans 01/02/2016 el revisor del darrer tren regional de la R-11 que arriba a Portbou a les 22.00 h. va  ser agredit en el trajecte, i es veu que va haver de ser ingressat a urgències. Llegir-ne més


ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.