Josep Maria Loste

Divendres, 16.6.2017. 22:17 h

Ens volen col•lapsar el país

Ara  i  aquí  a  Catalunya necessitem molts més  Mossos D'Esquadra.  De  fet, la convocatòria  de 500  places  encara  es  queda  curta. El  que  és  intolerable és  que  que el govern espanyol  posi  bastons  a les  rodes  –per raons  econòmiques, que de fet  són  polítiques-  tot  argumentant  que només  es  poden  crear  50 places.  A més, és inexplicable  que  el govern de  Madrid  pretengui  “posar cullerada” en una qüestió que no té competències. Llegir-ne més


Dijous, 29.9.2016. 12:59 h

El túnel i les seves derivades

Ja ho veieu. L’empresa que  gestiona  l’especulativa  i gegantina infraestructura del Túnel  del Pertús del TAV,  TP-Ferro,  s’ha  dissolt.  El Jutjat  Mercantil de Girona  ha declarat  concurs de  creditors . De  fet, aquest  situació  de ruïna total  ja  es preveia des del primer  moment  de la construcció  de l’obra. Un túnel de peatge,  per a transport de i de  viatgers i, sobretot per a mercaderies, no  era  viable. Encara  que el més inviable  de tota  aquesta infraestructura, i  les seves  derivades, és  un  contracte  entre  l’Estat  espanyol  i  TP-Ferro que imposava  a l’Estat  espanyol  pagar  obligatòriament  “les despeses de la festa”. Llegir-ne més


Dissabte, 13.8.2016. 13:55 h

El ferrocarril convencional i el model colonial

És una vergonya  en majúscules el mal funcionament de la línia del tren convencional R-16, entre Barcelona  i Tortosa –Ulldecona. Aquest és un exemple més que a l’Estat espanyol  no li interessa fer la necessàries  inversions que  si que es fan en d’altres territoris, de matriu  castellana, de l’Estat  espanyol. De fet, la línia  R-16 té molts problemes  de manteniment, d’inversions i de manca de personal d’ADIF (això  ho han denunciat els treballadors, els  sindicats  del  sector), però el problema de fons és tot el  tren convencional de Catalunya, en què  ADIF i RENFE, són els que  tenen  les competències. Llegir-ne més


Dissabte, 25.6.2016. 22:55 h

La mobilitat i l’organització laboral

Té tota la raó el secretari general de Treball de la Generalitat, Josep Ginesta quan afirma que les desastroses infraestructures, especialment les infraestructures ferroviàries  del tren convencional, fan arribar tard  a la feina a molts treballadors i posen en dubte que es pugui aplicar, amb normalitat,  la reforma horària. No hi ha dubte que la degradació  accelerada del tren convencional, de les rodalies i regionals, implica la fallida de l’estat del benestar  i, en conseqüència, fa  totalment  inviable la  reforma  horària: la qual cosa  és molt negatiu per a la millora, la sostenibilitat, d’un model  de vida més just i més humà . Llegir-ne més


publicitat

Dijous, 19.5.2016. 23:29 h

El tren i el gironisme social

Voldria felicitar la Diputació de Girona per la seva aprovació, el passat dimarts 17/05/2016, d’una moció -presentada a proposta d’ERC- per unanimitat, amb l’adhesió de tots els grups de la cambra gironina – CIU, ERC, PSC, CUP i  IDS-  la qual reclama la inversió urgent a la  xarxa ferroviària de les  comarques gironines. Des del meu punt de vista considero que la Diputació de Girona ha sabut canalitzar molt bé la indignació de molts usuaris del tren convencional, en relació amb la  gestió nefasta de la xarxa de trens convencionals del territori gironí. Llegir-ne més


12345...6>

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.