Josep Maria Loste

Dimecres, 12.4.2017. 21:23 h

L’Alt Empordà, Portbou i la premsa internacional

Està  molt  bé que  RENFE-SNCF  i  Empordà  Turisme  intentin promocionar la comarca de l’Alt  Empordà,  tot  convidant  un grup de  sis  membres de l’Associació  de Premsa  Estrangera;  però, al meu entendre,  aquesta assocació també hauria de saber que  a   Portbou  (Alt Empordà) tenim un  monument, anomenat: Memorial Passatges  de Portbou, en  homenatge  a Walter  Benjamin, construït per l’escultor  jueu,  de renom internacional, Dani Karavan; que va bastir una excel•lent  obra històrica  i  d’impacte humanista  totalment  global. Llegir-ne més


Divendres, 7.4.2017. 22:20 h

La discriminació social del tren convencional

Ara  i aquí, a Catalunya el  `preu, massa elevat, del bitllet  del  tren convencional  comença  a  ser  un problema  social  greu.. Actualment  a Catalunya el preu del  transpotrt  públic  ferroviari  convencional és  massa  car,  en relació  amb una situació  -social  i  laboral-  d’atur i precarietat laboral, en què, la gran majoria de  salaris-  tant en el sectro públic com en el privat-  perden poder adquisitiu. A  casa  nostra cal  començar a plantejar -des  dels partits  polítics, les institucions  i la societat  civil-  el problema del  cost  tan elevat del  bitllet del tren convencional. Llegir-ne més


Dijous, 6.4.2017. 15:54 h

Comunicat de la Plataforma Defensem el Tren de l’Empordà

Des de  la Plataforma  Defensem  el Tren de l’Empordà voldríem  informar la  ciutadania  catalana que  estem portant a terme  una feina de coordinació permanent  amb el  President  de l’Associació d’usuaris del tren Perpinyà-Portbou-Cervera, io d’altres associacions de la societat  civil, en defensa  del trensport públic  ferroviari  i  la mobilitat sostenible, de la Catalunya Nord  i  Occitània , tractant  sobre el tema,  imprescindible, de la millora de les interconnexiosn Portbou-Cervera. Llegir-ne més


Diumenge, 2.4.2017. 21:15 h

El tren convencional i l’economia social de proximitat

Si la part nord-oriental de L’Alt Empordà, així  com la part  costanera  del Roselló, vol revitalitzar  l’economia  de proximitat  necessita, urgentment, una millora notable del ferrocarril convencional i, sobretot, que funcionin correctament les interconnexions ferroviàries Portbou-Cervera de la Marenda. Portbou, Colera, Llançà, Vilajuiga, Figueres i d’altres municipis de  la comarca propers  a  aquests  nuclis  ferroviaris necessiten que millori el nostre tren social, per  tal que  la  gent del territori  estigui  molt millor  comunicada – amb una mobilitat sostenible  i social  que ara no acaba  d’existir- i, alhora, que ens poguem  aprofitar  d’un millor turisme  i d’uns clients amb un cert, poder adquisitiu : els catalans del Nord,  els occitans, els francesos  (i també  germànics, anglosaxons i d’altres  europeus  residents a Catalunya Nord). Llegir-ne més


publicitat

Diumenge, 19.3.2017. 12:44 h

Defensem el tren de l'Empordà i la voluntat política

La  Plataforma  Defensem el Tren de  l’Empordà -vinculada  a l’IAEDEN  i a l’Associació per  a la Promoció  del Transport  Públic (PTP)-, va  fer  una gran tasca de  conscienciació  i mobilització  en els  anys  2005  a 2015,  a favor  d’una millora  del  tren convencional  en el  nostre territori  altempordanès  i gironí. Gràcies  a la lluita reivindicativa, social i  ciutadana  d’aquesta  plataforma,  l’any 2008  es  va  poder  fer una consulta  a  Figueres per  tal  de   defensar  el manteniment de l’Estació  de tren del  centre de  Figueres. Llegir-ne més



logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.