Josep Maria Loste

Dijous, 11.5.2017. 15:08 h

“Salvem l’Empordà” i el tren convencional

El  passat 20 d’abril van  començar  els actes  de celebració dels  quinze  anys del  naixement  de  Salvem  l’Empordà. La commemoració s’allargarà  fins el  17 de  juny. En aquest  aspecte  considero  que   és  un bon  moment per  tractar  la qüestió  del  tren  convencional; ja que  “Som Empordà” i  també  som Empordà  ferroviari (en aquest  cas  em refereixo a l’Alt Empordà) tot  i que  amb  moltes  mancances i  descoordinacions. Només una dada  estadística esfereïdora a tenir  molt en compte : el  Baix Empordà és l’única  comarca de  Catalunya  de  més de 100. Llegir-ne més


Diumenge, 7.5.2017. 18:13 h

Els 10 punts fonamentals per millorar el tren de l’Empordà de la R11 i la RG1

És  ben conegut  per l'opinió públic  i  els  diferents  usuaris  que el tren convencional,   el  tren de  l’Empordà  i, en general  el  tram  gironí  de la R11  i  RG1  entre Massanet  de  la Selva  i  Cervera  de la  Marenda  -molt  especialment  els ector  entre  Figueres  i  Cervera de la  Marenda- necessita   una  millora, una modernització  i  una posada a punt, per  tal  de  treure'n  més rendiment  i  donar  un servei  més digne per  a tot  el conjunt del  territori. Llegir-ne més


Dimecres, 12.4.2017. 21:23 h

L’Alt Empordà, Portbou i la premsa internacional

Està  molt  bé que  RENFE-SNCF  i  Empordà  Turisme  intentin promocionar la comarca de l’Alt  Empordà,  tot  convidant  un grup de  sis  membres de l’Associació  de Premsa  Estrangera;  però, al meu entendre,  aquesta assocació també hauria de saber que  a   Portbou  (Alt Empordà) tenim un  monument, anomenat: Memorial Passatges  de Portbou, en  homenatge  a Walter  Benjamin, construït per l’escultor  jueu,  de renom internacional, Dani Karavan; que va bastir una excel•lent  obra històrica  i  d’impacte humanista  totalment  global. Llegir-ne més


Divendres, 7.4.2017. 22:20 h

La discriminació social del tren convencional

Ara  i aquí, a Catalunya el  `preu, massa elevat, del bitllet  del  tren convencional  comença  a  ser  un problema  social  greu.. Actualment  a Catalunya el preu del  transpotrt  públic  ferroviari  convencional és  massa  car,  en relació  amb una situació  -social  i  laboral-  d’atur i precarietat laboral, en què, la gran majoria de  salaris-  tant en el sectro públic com en el privat-  perden poder adquisitiu. A  casa  nostra cal  començar a plantejar -des  dels partits  polítics, les institucions  i la societat  civil-  el problema del  cost  tan elevat del  bitllet del tren convencional. Llegir-ne més


publicitat

Dijous, 6.4.2017. 15:54 h

Comunicat de la Plataforma Defensem el Tren de l’Empordà

Des de  la Plataforma  Defensem  el Tren de l’Empordà voldríem  informar la  ciutadania  catalana que  estem portant a terme  una feina de coordinació permanent  amb el  President  de l’Associació d’usuaris del tren Perpinyà-Portbou-Cervera, io d’altres associacions de la societat  civil, en defensa  del trensport públic  ferroviari  i  la mobilitat sostenible, de la Catalunya Nord  i  Occitània , tractant  sobre el tema,  imprescindible, de la millora de les interconnexiosn Portbou-Cervera. Llegir-ne més


ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.