Josep Maria Loste

Dijous, 16.4.2009. 20:18 h

L’Eix Girona-Figueres-Portbou-Cervera-Perpinyà

Els ferroviaris de Cervera de la Marenda ( Rosselló ) són en lluita cívica per impedir que es tanqui un taller de reparació de trens TER de la SNCF, per això han convocat una manifestació pel proper dissabte 25 d’abril a l’estació de tren de Cervera de la Marenda . La companyia ferroviària francesa SNCF ( és a dir el govern central de l'Estat francès ) així com la regió Languedoc-Roselló pretenen tancar un taller de reparació de trens TER ,trens de proximitat .Això significaria la pèrdua d'un centenar de llocs de treball i , a mig termini, la condemna de la línia Cervera -Perpinyà . Llegir-ne més


Dijous, 9.4.2009. 23:01 h

El ferrocarrill i la vida digna

La resposta contundent de la societat civil, per tal de fer possible un tren millor, per tal d’ajudar a fer realitat una cosa tan fonamental en la societat actual com és la possibilitat, sense l’estrès i l’agressivitat de la carretera, de poder conciliar la vida laboral i familiar, exigeix un canvi important dels transports públics i molt particularment , del tren convencional. Doncs bé, aquest impuls democràtic des de la base es tradueix en lluites i reivindicacions cíviques concretes. Llegir-ne més


Dilluns, 6.4.2009. 18:12 h

La toxicitat i l’utopia antisocial

Actualment, amb la constatació que patim una brutal crisi estructural, es parla molt de separar els fons tòxics (financers), el actius tòxics dels que no ho som per no contaminar ( ensorrar) tot el sistema . De fet, el que alguns “espavilats “ voldrien es que els poders públics ( és a dir, tota la ciutadania) es fessin càrrec d’aquest cabals verinosos i que els poderosos poguessin anar fent la seva, incentivant els paradisos fiscals i promovent, com en els anys vuitanta del segle passat, la utopia antisocial del mercat lliure ( la llei de la selva ) al 100%, sense cap mena de regulacions . Llegir-ne més


Dijous, 2.4.2009. 20:42 h

L'autoestima col·lectiva

En els darrers temps s’observa que en el món ferroviari ( des de diferents àmbits) que les coses es mouen . Aquest “moviment” a favor del tren i del transport públic ferroviari té uns antecedents, unes causes i , sobretot, unes conseqüències : ja ha arribat als de dalt, al món polític. Ja és una demanda, una exhortació, un clam - social , civil i territorial - que exigeix, de baix a dalt, als representants de la sobirania popular una millora efectiva del servei ( públic ). La resposta contundent de la societat civil, per tal de fer possible un tren millor, per tal d’ajudar a fer realitat una cosa tan fonamental en la societat actual com és la possibilitat, sense l’estrès i l’agressivitat de la carretera, de poder conciliar la vida laboral i familiar, exigeix un canvi important dels transports públics i molt particularment , del tren convencional. Llegir-ne més


publicitat

Divendres, 27.3.2009. 19:52 h

Brussel•les, la llengua i l’unionisme espanyolista

En aquests moments tan costeruts pels que travessa la societat catalana existeixen dos punts, dos elements, que a primera vista no semblarien tenir cap relació en comú, però que, paradoxalment, si la tenen. M’estic referint a la manifestació dels 10.000 a Brussel•les del passat 7 de març i a la campanya d’inspecció de l’ús del català en el sector hostaler. Doncs bé, aquestes dues qüestions, ben analitzades i enllaçades, podrien significar la clau de volta per on s’hauria d’encaminar Catalunya per tal de poder albirar un futur digne . Llegir-ne més


ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.