Josep Maria Loste

Divendres, 6.2.2009. 23:25 h

Catalunya, Europa, el 7-M, l’autodeteminació i la pedagogia

D’entrada voldria felicitar els organitzadors de la propera expedició catalana “politico-pegagògica” a la capital d’Europa, del 7 de març d’enguany, anomenada “ els deu mil per l’autodeterminació a Brussel•les” . Aquesta és una iniciativa amb empenta cívica que , al meu entendre, hauria de tenir més recolzament per part de la societat civil i les institucions catalanes . Un servidor, amb aquest escrit, voldria aportar el seu petit gra de sorra a favor d’una causa, d’una acció patriòtica i social , molt necessària a hores d’ara , per tal d’explicar i situar, de debò, el contenciós català ( la realitat catalana) al vell continent . Llegir-ne més


Dimecres, 4.2.2009. 20:24 h

Pobresa, integració i serveis socials

Un dels problemes més greus de la societat catalana actual, bombardejada per la precarietat i l’augment espectacular de l’atur, és la lluita irracional pels serveis públics ( socials ) entre la població autòctona pobre i la població immigrant . Aquesta és una qüestió molt delicada que cal evitar si volem mantenir  uns mínims de cohesió social a casa nostra .  Cal tenir  sempre en compte que, ara i aquí, el problema de debò és la pobresa. De fet, un dels punts importants del Pacte Nacional per a la Immigració diu específicament que cal evitar la competència pels serveis socials. Llegir-ne més


Divendres, 30.1.2009. 19:08 h

El tren estratègic : fermesa i responsabilitat

Amb aquest article voldria exhortar tots els responsables polítics, agents socials, organitzacions empresarials i teixit associatiu de tot  Catalunya perquè se solidaritzin i es comprometin de debò, ajudin a trencar l’oblit endèmic de les autoritats de l’Estat espanyol, envers la línia de ferrocarril convencional Figueres-Portbou-Cervera de la Marenda, la qual, a hores d’ara, passa per hores baixes i resta completament deixada de la mà de Déu. La situació d’aquest tram ferroviari, malgrat el que s’ha dit i escrit, encara no és irreversible : aquesta línia té vida i futur ; ara bé, a condició de reconvertir-la i fer-ne promoció pública – aplicant grans de consciència social i voluntat polític – per tal de transformar-la en el trajecte del tramvia de L’Empordà, el qual hauria d’enllaçar - tenir unes interconnexions dignes - amb les seves comarques veïnes, el Gironès i el Roselló. Llegir-ne més


Dissabte, 24.1.2009. 10:45 h

La cohesió social i la sobirania política

Un dels problemes més greus de la nostra societat catalana, i més ara amb aquesta crisi estructural tan brutal i amb l’augment espectacular de l’atur, és la lluita irracional – ferotge i antisocial - pels serveis públics ( socials ) entre la població autòctona pobre i la població immigrant . Aquesta és una qüestió molt vidriosa que cal evitar si volem mantenir la cohesió social a casa nostra . De fet, un dels punts importants del Pacte Nacional per a la Immigració diu específicament que cal evitar, de totes totes, la competència pels serveis socials. Llegir-ne més


publicitat

Dijous, 22.1.2009. 20:44 h

El transport públic : preus i finançament

És molt greu l’augment de preus del transport públic d’aquest 2009. És un autèntic insult a la intel•ligència humana que l’increment de preus dels trens de RENFE gairebé tripliqui l’IPC. És inadmissible que els trens que han d’agafar més del 90% de la població augmentin en aquesta proporció – els rodalies el 6,28% i els regionals el 5% - i, per contra, el tren de la plutocràcia, el TAV, tingui un augment inferior, el 4% . Aquesta decisió política tan neoconservadora atempta a l’equitat social i al sentit comú; també és terriblement insostenible, va en contra de la mobilitat sostenible i de l’esperit dels acords de Kyoto i - de retruc - beneficia, una vegada més, la prepotent dictadura del vehicle privat . Llegir-ne més


ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.