Edició 2072

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Dijous, 28 de març del 2024

Comunicat de la JODaD respecte al “3+2”

La JODaD donem suport a la vaga d'estudiants contra el 3+2 i la UE2015.

L'extinció de l’educació i del conjunt dels serveis públics elementals bàsics continua, i l’atac constant als drets de la classe treballadora i el seu dret a decidir es materialitza davant els cada vegada més reiterats colps que reben els nostres drets. La reforma universitària del Ministre Wert, així ho escenifica.

I és que, de nou demostren la seua ideologia. Amb la reforma del 3+2 només busquen una universitat privativa, tancada als i les estudiants de classe treballadora i sense la “llosa” de tant de personal docent, administratiu, etc. En definitiva, una universitat que perpetue encara més les desigualtats socials i la privatització del sistema educatiu: reducció del finançament a les universitats d'un 24% els últims quatre anys, pujada de taxes a l'alumnat i reducció dràstica de les beques.

Des de la implantació del Pla Bolonya, quan l’educació superior va passar de ser un servei fonamental pel desenvolupament de la nostra societat (i amb uns nivells inigualables en l'àmbit europeu en matèria d’igualtat d’oportunitats, independentment de la classe social, per exemple), a ser un producte més amb el qual poder mercadejar, i acceptant la subordinació definitiva de la universitat als interessos privats.

Malgrat el reconegut desastre que ha significat la implementació de l’Espai Europeu d’Educació Superior, els governs de torn, continuen amb la fugida endavant aprovant i posant en marxa l’Estratègia Universitat 2015 (EU2015), aprofundint en el procés de  privatització de la universitat pública, de la seua elitització, de l’expulsió accelerada dels i les estudiants de classe treballadora, de la major precarització del personal.

Des de la JODaD volem mostrar públicament el nostre suport a les companyes i companys dels sindicats estudiantils i a la vaga d’estudiants que han convocat pel pròxim 26 de febrer arreu del País Valencià. Animem als i les estudiants a sumar-se a la jornada de vaga i mobilitzacions!