Saül Gordillo


Dimecres, 10.11.2010. 05:00 h

Entre els blocs electorals i les xarxes socials

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 10 vots )
valorar_carregant carregant


Comparteix






Entre els blocs electorals, que són una cosa del passat que afecta els mitjans públics en època de campanya, i la disbauxa que ja estem vivint aquestes últimes setmanes a les xarxes socials per l'agitació digital induïda pels propis partits hi hauria d'haver una tercera via més saludable. Aquesta campanya electoral serà la coincidència de la vella política i la vella normativa de servei públic que afecta els mitjans que paguem entre tots i una nova manera d'entendre la militància política, l'activisme vinculat a la xarxa i un cert campi qui pugui digital. Hi ha aquests dos extrems, i cap dels dos segurament és el millor. El periodisme, que no està en crisi però sí sota sospita permanent, repensant-se i mirant-se el melic mentre el món va per una altra banda, viu molt malament aquest entrepà entre els antics paràmetres dels mèdia i la revolta social a Internet. Aquesta serà la batalla el 28-N. Que imperi el seny i la professionalitat per damunt de la cridòria finançada o de les cotilles imposades. Que predomini l'interès públic, el servei social de la informació rigorosa a una ciutadania mancada de referents en l'època en què aquesta precisament pot abocar-se a la conversa multilateral a través de plataformes diverses.

Encara no s'ha passat pàgina a l'era dels blocs electorals -un dèficit per la manca de llei electoral pròpia i de maduresa democràtica-  i ja ens trobem de ple en l'era de les xarxes socials, més exitades que mai a l'entorn d'uns comicis en què les candidatures hi han prestat especial atenció i hi han posat recursos significatius. Encara no s'ha fet prou per difondre les prevencions i riscos d'aquesta conversa que pot esdevenir disbauxa 2.0 i en què alguns se senten víctimes per "Twitter, mar i aire". L'entrepà és difícil de digerir.

En aquest context, doncs, els mitjans de comunicació públics i privats amb un cert prestigi hi tenen un paper a la xarxa. Digitals seriosos i suports tradicionals són el digestiu ideal per als que s'han de cruspir l'entrepà. Després hi ha eines noves que apleguen continguts de les xarxes socials com el recentment estrenat Electoràlia, que esdevé una font d'informació intensiva per als més enganxants a la rabiosa actualitat sobre la campanya electoral 2.0. Electoràlia és una eina per als més avançats i acostumats a digestions fàcils d'entrepans difícils.



lectures 3492 lectures comentaris 2 comentaris

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
Andrea fletxa Badalona
10 de novembre de 2010, 16.54 h

No coneixia Electoràlia. Molt bona pensada. Felicitats Saül!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#0
Dídac fletxa Tarragona
10 de novembre de 2010, 09.23 h

i tant la digestió fàcil fan aquests d'Electoralia, que es centren només amb uns quants candidats, quan hi ha eines, bastant més complertes i que donen informació de tothom ...


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

5 !10 !20 !tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.