Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024
Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024

La felicitat com a eina de marketing

|

- Publicitat -

He parlat en aquest blog sobre molts temes relacionats amb la felicitat, i avui he decidit extendre les implicacions que té aquest terme amb el màrqueting i l'utilització del mateix per conegudes marques.

Un dels majors propòsits de les empreses és aconseguir objectius comercials. Però, com aconsegueixen les empreses col·locar els seus productes als seus clients?. Si revisem l’evolució del món del màrqueting veurem que els camins per obtenir l’èxit comercial han sigut molts i variats fins a arribar a l’actual: la felicitat com a finalitat per obtenir objectius comercials.
 
Actualment, la felicitat s’ha convertit en una paraula molt utilitzada en la nostra cultura, potser massa i tot. Sense anar més lluny, podem posar l’exemple de Coca Cola, quan al gener, decidia canviar la idea de la felicitat com a concepte. Ara, Coca Cola no promet felicitat cada vegada que s’obre una ampolla, sinó que permet que es saboregi el sabor. Echeverría, vicepresident de creativitat, connexions i digital de l’empresa, afirma que va ser un concepte clau del moment però que ara ha deixat de ser un bon actiu de màrqueting.
 
Per què? Perquè totes les marques es llancen a vendre felicitat. De fet, vendre felicitat és un negoci molt rentable ja que la societat està obsessionada en trobar aquesta felicitat.
 
Per una empresa, vendre els seus productes jugant amb la idea de transmetre estats d’ànim gratificants com la felicitat o la diversió, els dóna el poder de fer que els consumidors creguin que par ser feliços o divertir-se necessiten consumir el producte.
 
Si busquem a Google Trends la paraula “happy”, “felicitat”, “ser feliç” o “com ser feliç”, veiem que hi ha un gran número de cerques associades a aquests conceptes. I de fet, no és l’únic símptoma que resulta de l’obsessió de la felicitat. Happy, la famosa cançó, ha esdevingut un himne de la felicitat per la societat i s’ha convertit en un himne recorrent en els anuncis.
 
Felicitat: la fórmula de l’èxit per a moltes marques
 
En els últims anys, la felicitat s’ha convertit en un factor molt valorat per les empreses degut al seu efecte positiu davant dels consumidors. Un estudi de ZenithOptimedia, assenyalava que les marques que aconsegueixen transmetre felicitat i ajuda als consumidors per obtenir-la, eren les marques que aconseguien mantenir uns vincles més sòlids amb els clients i generar majors beneficis.
 
Llavors, la felicitat va estar “en els petits moments”, en fer que els consumidors visquessin experiències inoblidables, positives i felices en aquell moment concret. I totes les marques van començar a vendre “micromoments” de felicitat amb els seus productes.
 
A més, les marques han anat omplint els seus perfils socials de missatges positius per atraure l’atenció del públic. Així que ja no es ven el producte en concret, sinó que ara tot és una promesa per la felicitat. No importa si un dentista ven un pla de prevenció de càries, segur que podrà dir alguna cosa que serà perfecte per la marca.
El fet de que les empreses usin la felicitat com a eina de venta, no és nou. Anys enrere, les marques ja venien els seus productes mitjançant la felicitat. El que passa és que ara hi ha un “excés de felicitat”. Tots els anuncis utilitzen persones somrients, famílies felices, etc. No importa el que estiguin venent, tot serveis en la fórmula de la felicitat. La felicitat s’ha convertit en una paraula de canvi per vendre qualsevol producte.
 
 
Buscant la satisfacció i la felicitat del client
 
Les empreses ja compten amb experts que les ajuden a oferir felicitat als seus consumidors, a més d’oferir-la també als seus empleats. Associar un valor afegit a un producte costa, però la felicitat, encara que vingui enganxada amb l’espuma d’un cafè d’Starbucks, és natural i distintiu.
 
En els temps actuals, la felicitat s’ha convertit en un actiu molt poderós. Les marques volen que els consumidors no comprin un simple producte, sinó que comprin una mica de felicitat. Ara ja no es busca només identificar la satisfacció del client, sinó també identificar la seva felicitat.
 
 
La influència de la felicitat en les marques de roba
 
Està clar que el nom d’una marca segueix tenint una influència molt gran en les nostres decisions de compra, així ho podem comprovar en aquest artícle de bolsos de mujer20. Un estudi demostra que el 59% dels consumidors prefereixen comprar nous productes de marques que ja coneixen, i que ja coneguin no vol dir que ja l’hagin provat. En molts casos que un nom ens soni, només serveix per donar-nos més confiança que una marca que no n’haguem sentit mai el nom. D'aquí sorgeix l'èxit dels outlet de roba, ja que els preus de les grans marques no estàn a l'abast de totes les carteres i moneders.
 
Les marques de roba segueixen usant l’estratègia de vendre felicitat, inclús d’associar el mateix nom de la marca a ella: “moda sóc feliç” o “la marca de la felicitat”. Perquè una marca de roba connecti amb el seu consumidor, complir amb el preu o el disseny de la peça no és suficient. Tot és necessari, però per aconseguir enamorar al consumidor, ha de despertar una certa intensitat emocional. Les marques que apel·len a les emocions aconsegueixen ser molt més reconegudes que altres considerades més fredes.
 
A tot això li hem de sumar l’ús de les xarxes socials. Les xarxes socials s’han convertit en eines socials configurades com instruments importants per al comerç electrònic ja que els hàbits de compra dels consumidors van canviant, i ara internet s’ha convertit en un canal molt influent.
Tanmateix, les marques de roba aprofiten els seus perfils socials per vendre les seves peces mitjançant frases inspiradores, models somrients o escenes plenes de vida i energia. Es basen en la idea de vendre “bon rotllo” i felicitat

Publicitat

Opinió

Minut a Minut